Ota yhteyttä

Select Financial Services Oy
+358 45 1583 550
hello@selectfinancial.fi
Y-TUNNUS 2921254-1

Mikonkatu 9, 4.krs,
00100 Helsinki


Reagoi maksuvaikeuksiin yrityssaneerauksella

Jos yrityksesi on joutunut vakaviin maksuvaikeuksiin, voi yrityssaneeraus pelastaa tilanteen. Yrityssaneeraus, tai toiselta nimeltään velkasaneeraus, on vaihtoehto konkurssille. Mikäli näyttää siltä, ettei yritys pysty suoriutumaan veloistaan, pitää yrityksen reagoida tähän heti. Ensimmäisenä sovitaan suoraan velkojien kanssa maksujärjestelyistä, ja katsotaan saisiko sillä tervehdytettyä yrityksen talous takaisin vakaalle pohjalle. Mikäli tämä ei riitä, on mahdollista turvautua yrityssaneeraukseen.

Yrityssaneeraus on oikeuslaitoksen hyväksymä ja tuomioistuimen päättämä toimenpide, jolla tervehdytetään ylivelkaantuneen oikeushenkilön toiminta. Päästäkseen saneerausmenettelyyn, yrityksen tai velkojan pitää hakea maksuvaikeuksissa olevaa yritystä saneeraukseen tuomioistuimen päätöksellä. Voit lukea aiheesta lisää blogistamme.

Me Selectillä olemme pitkän linjan yrittäjiä, ja tunnemme yrittäjyyden ylä- ja alamäet. Me olemme nähneet lukuisia yrityksiä erilaisissa vaikeuksissa, emmekä ole koskaan epäröineet tukea hankaluuksissa olevaa yrittäjää. Me ymmärrämme, että yrityksen talousvaikeuksista voi olla vaikea keskustella ulkopuolisen tahon kanssa. Meillä yrityssaneerausasiakkaiden yhteyshenkilö on itsekin yrittäjä, ja prosessin aikana on mahdollista saada myös vertaistukea yrittäjältä, joka on itse kokenut konkurssin.

Mikäli yrityksesi on maksuvaikeuksissa, ota yhteyttä, ja katsotaan mitä asialle voidaan tehdä. Maksuvaikeuksien kanssa ei kannata jäädä tuleen makaamaan: mitä nopeammin yritys reagoi, sitä todennäköisemmin konkurssi on mahdollista välttää.

Varaa tapaaminen

Kysymyksiä kirjanpidon digitalisoinnista

Kannattaako taloushallinnon digitalisoiminen?

Yrityksen taloushallinnon sähköistäminen ja automatisointi on aina kannattavaa. Perinteinen paperilla kulkeva kirjanpito kuluttaa luontoa ja aiheuttaa ylimääräisiä työtunteja. Siirtymisen kustannukset eivät päätä huimaa ja sen voi tehdä kesken tilikaudenkin. Kun taloushallinto on digitalisoitu, jää asiakasyritykselle aikaa tuottavampaan tekemiseen.

Miten digitalisointi onnistuu?

Me toteutamme taloushallinnon digitalisoinnin käytännöt lähes kokonaan. Suunnittelemme parhaan tavan toteuttaa siirtymisen, otamme yhteyttä nykyiseen tilitoimistoon tarvittaessa ja siirrämme kaiken kirjanpidon yms. Procountor-järjestelmään. Opastamme ohjelmistojen käytössä ja autamme suunnittelemaan liiketoiminnan jatkoa asiakasyrityksen tavoitteet huomioiden.

Kuinka kalliista prosessista on kyse?

Kustannukset riippuvat palvelukokonaisuudesta, käytännön toteutuksesta ja siitä, paljon käsiteltävää tietoa on ja mitä työkaluja otetaan käyttöön. Se on kuitenkin varmaa, että digitalisoinnin tuoma tehokkaampi ja sujuvampi taloushallinto mahdollistaa resurssien käyttämisen varsinaisen liiketoiminnan tehostamiseen.

Nosta liiketoiminta seuraavalle tasolle.